måndag 28 juli 2008

Den Stora Äggkläckningen!

Ja, så värst mycket skrivet har det inte blivit nu på några dagar. Dels har jag jobbat o varit heeeelt slut när jag kommit hem, dels har jag inte haft ro att sitta vid någon dator. Inte pratat i fonen heller. En vän har jag ringt till från jobbet på min mobil ett par gånger. Det vankas ju barnbarn! Och det har hon fått också fast i mindre format UTE i voljären. Direkt på marken under en stockbit har ett litet sött sångparakitpar fått fem små visslande, pockande ungar. Helt fantastiskt! Ett annat par (nymfparakiter) som hon fick av mig genom en granne här har också lagt en "hel hög" med ägg i en annan del av "Köping" i ett hörn, men de var tomma. Men nu sen ungarna börjat pipa har honan fattat att det är under en stock de ska ligga o hon har börjat bygga bo under en annan ledig sådan. Får se om det blir något där... Så En närstående "kläckning" kvar alltså o vi väntar med spänning. DU, finns i mina tankar...Stora kramen och lycka, till dig och blivande pappan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul att det blev små ungar. Jag såg ju det söta paret när vi besökte dom den där kvällen. Grattis från mig också.

Populära inlägg