torsdag 10 juli 2008

Kära Foton!


Jag är så tacksam för alla fotografier från mitt liv! Utan dom skulle över halva vara "borta" ur mitt minne. Igår gick jag igenom en kartong med gamla sådana och vartenda ett berör mig och det skulle vara katastrof om jag miste dom. Faktiskt!
Kortet på Moa och mig är från hennes 3- årsdag. Då bakade jag hennes tårta själv och det hade jag glömt! När jag fick se bilden mindes jag...så glad hon blev för sin prinsesstårta! Min lilla tjej!
Som hos så många andra har ju bilder från barndomsåren stor betydelse. Jag älskar att se och varje kort har ju sin historia. Ibland kan en minnesbild köra igång en invärtes kamera och man är tillbaka vid exempelvis 3 års ålder när man är ute och åker bil eller är på utflykt. Små sekundsnabba filmer! Eller känslan när pappa a höll mig i handen...ljuvligt!
En del foton är mer eller mindre smärtsamma att se, men som den känslomänniska jag är vill jag ha även dem! Tack till snubben som uppfann kameran! Det berikar mitt liv så mycket. Som sagt.

Inga kommentarer:

Populära inlägg