onsdag 5 mars 2008

Tankspridd eller glömsk?

Hur många gånger har jag inte fått ringa till min mobil,tror ni? Man blir skrajj alltså! Ibland ligger den på de mest konstiga ställen. Likaså nycklarna. Törs knappt säga det men idag när jag som vanligt ringde efter mobilen lät den konstigt avlägsen. Jag skenade runt och lyssnade. ibland va den nära sen långt bort. Så började jag smyga mot ljudet. Åh det är helt sanslöst! Den låg i skåpet där vi har bröd kakor och flingor å sånt! VA? Man blir ju rädd! Och jag minns inte att jag varit där i skåpet mer än två ggr idag. En gång när ungarna käkade frukost och sen när far var hit en snabbis innan jobbet. En kompis var här samtidigt så vi drack kaffe, å vad jag vet hade jag inte mobilen då. Tur att jag inte behövde den eller att den inte ringde så jag hade fått leta när de var här. Nu läser ni ju det här, men nu har jag fått lite distans och kan skratta åt det. Och nyss innan jag satte mig här vid datorn letade jag efter en bok. Varför i jissenamn kan jag inte ha den i bokhyllan som vanligt folk? När den kommer till rätta lovar jag att antingen har den legat mitt framför näsan hela tiden eller på ett sånt där konstigt ställe...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära Linda
Välkommen i klubben. Måste tyvärr säga att du INTE är unik. Vi blir alla så över 35 + Jag ska skona dig från att berätta var jag brukar hitta saker. Men en sak ska jag bjuda på. Vid ett tillfälle
"glömde" jag bilen vid affären och gick hem. Då jag kommit hem hittade jag inte nycklarna - dom satt kvar i bilen. Suck!

Populära inlägg