onsdag 5 mars 2008

Kattväckning.

Jörgen låg risigt till för en timme sen! En halvtimme innan kl skulle ringa,sitter han å krafsar som en galning på dörren till sovrummet. -Men ge dig, morrar jag. -Mjauooo, blir svaret, så där extra utdraget och retfullt. Jag vill både skratta å gråta när jag ser vad kl är. SOVA? Vad är det,när man är ledig? Men jag vill inte bli väckt av en annars jättego katt. Med risk för att bli utkastad från den här hemsidan, det är en av anledningarna till att jag inte vill ha hund. Vara hurtig o gå ut på morgonen. Hur kallt, rått, blött, ögonskärande soligt det än är...Hm, inte största anledningen. Det är att tid inte finns. Många sa att jag skulle ha valp när jag va mammaledig. DÅ hade jag väl inte tid med det heller? Ska det in en valp här ska jag kunna ge den all tid den behöver. Punkt slut. Hoppas jag blir en glad pensionär!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blir över dina sunda ord och tankar vad det gäller hund. Men, det finns dom som bara tillverkar staket. Nu råkar jag ju veta att om du ska ha en hund så ger du allt, till skillnad mot många (alltför många) andra. OCH - även om man gör det så kan man vissa dagar tänka sig att skänka bort "dom där" jyckarna.
Hundälskaren mamma

Populära inlägg