söndag 2 mars 2008

Corsa B

Min mans älskarinna är för tillfället en Corsa B. Hur många timmar han varit med henne vill jag inte ens fundera på. MÅÅÅNGA timmar blir det. Och vilken i raden vet jag inte heller. Han har byggt ett antal från grunden (och han är bra på det.) Sen kör han ngr tävlingar och så tröttnar han,säljer och börjar om på nytt. Och jag blir SÅ trött varje gång för det är ju när han får tävla han mår bäst och är den där goa killen jag "föll" för. Det är 10 år sedan i maj. Det är ofta det går emot när han bygger. Det kommer inte hem rätt grejjer, det är fel grejjer, det drar ut på tiden. Mycket frustration blir följden och suras kan det göras i dagar då han inte tycker det händer nåt. Sen vipps så står "pärlan" där och glänser. Fantastiskt!

För några år sen skulle han göra en koll på nåt,jag skulle köra rallybilen och han sitta bredvid. Det var bara nån dag kvar till tävling. Vi drar iväg utåt men rätt vad det var fick jag inte i växeln. Vi blev nästan osams till slut. -Det går inte, tjoa jag. - Men du vet väl hur man växlar?ryter han i sin tur. -JA,det vet jag FAKTISKT och jag säger ju att det inte funkar!

På någe vis tog vi oss till garaget och det va bara att konstatera att frun minsann haft rätt. Det va fel på växellådan. Det va bara det att jag trodde det var mitt fel och gick i flera dagar o våndades sen! Det var det natuligtvis inte för jag kan växla! Det var ett "spån" som satt i lådan någonstans och dummade sig. Lådan blev bytt i tid och tävlingen blev av. Tack o lov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa Linda
Jag är en fd "rallyänka" som nu har ett liv igen. Glöm inte bort dig själv.Jag utplånade mig helt för rallyn och meka. Nu lever jag ett normalt liv och har fått tillbaka mitt värde som tjej men det kostade äktenskapet. Hoppas du har det bättre.
Fd olycklig Mari

Populära inlägg