måndag 31 mars 2008

Måndag igen.

Upp vid sju, drack lite kaffe. Väckte törnrosorna och fick igång dom hyfsat snabbt. Lämnade av dom i stan hos Andreas. Idag var de inte så sugna att åka lastbil men de tyckte det var bättre än att följa med till Petter i Nässjö. Där tog han som vanligt direkt på problemställena och jag som lovat mig själv att inte grimasera fick ge mig omgående!, Jag är imponerad. Innan jag gick, stod jag med en ilande axel och han kunde bara inte låta bli att ge den en extra omgång. Jag tror han tycker det är lite kul faktiskt. -Är hon frisk nu, sa D som satt vid telefonen och tog betalt. -Nä, jag får nog ge henne en omgång om 6-7 veckor igen, svarade Petter hurtigt.
När barnen hämtades var de glada att se mig igen och Emil som inte brukar vara så värst känslosam kastade sig runt min hals. Det gjorde han inte ens när jag kom hem från semestern. Den kramen fick jag vänta på i två timmar sen jag kom innanför dörren här. Sen har det varit kompisar för hela slanten å jag har försökt vila under tiden när det var lugnt. Men vad blev det då? Dessa förbaskade försäljare kände nog på sig att jag va hemma. Fyra st har ringt. Som inte det var nog har flygvapnet tydligen lagt sin övning Rakt över Holsby. Och hur det låter vet väl alla! SUCK! Ja, ja, sova får jag göra imorgon bitti när de flesta andra börjar sin dag. Det är det bästa när man jobbar natt!

Inga kommentarer:

Populära inlägg