tisdag 11 mars 2008

Stackars liten!

Så var det dags igen. Ytterligare ett djur har fått sätta livet till på de asfalterade vägarna! Och inte vilket djur som helst. Jag vet att allt liv är unikt men den här utmärkte sig mera. En stor fin vit ekorre! En Albino. Nu såg jag inte dess ögon för huvudet var det som tog smällen. Men förmodligen en albino eller "bara" någon annan störning...Och som jag bromsade! Mötande bilar hann nog inte uppfatta så mycket för den skuttade upp på deras sida men jag såg den tydligt. Och ändå hann jag inte få ner farten tillräckligt snabbt? Det skrek till i däcken lite och vad gör ekorren då? Stannar upp! Därmed är dess öde klarlagt. Den slutar sitt liv under däcken på en Volvo s40. Vars ägare mår så där just nu. Tyvärr kan jag inte föra över bilden från min mobiltelefon till datorn, men jag skickade den till mamma och hon har hjälpt mig att lägga ut den här ovan.

2 kommentarer:

Owe sa...

Bildens väg från Småland genom Lindas mobil till min med mms, därifrån in i datorn på min sida kopierad över till Irres sida och ut på Lindas blogg. Snacka om kringelkrokväg (som i Småland)

Linda sa...

Men nu är den där. Ingen hade trott mig annars? Det känns i hjärtat fortfarande att jag körde på den...

Populära inlägg