onsdag 26 mars 2008

Skönsång.

Foto: LF
När jag hörde fåglarna tjattra å kvittra förut blev jag så lycklig. Vad vore det ute utan dom? Det vore kusligt om de tystnade för gott har ni tänkt på det? Vad vore en vårpromenad då? Eller vad vore sommaren utan Svalornas sus och pip? Måsarna tidigt en morgon? Sidensvansarna å Domherrarna en kall, klar vinterdag? Starar, koltrasten, göken, lövsångaren, listan kan bli HUR lång som helst. Jag älskar fåglar! Suss å jag pratade om det i Thailand och där var det ett fantastiskt tjattrande i palmerna och buskarna. Pilfinkarna hade ett evigt bestyr med sina ungar. Och de var bara hälften så stor mot "våra". Och jag är inte säker, men såg en skymt av en ännu mindre. Liknade en Kungsfågel. Det var bland det gulligaste jag sett! På tal om något annat nu. Emil var med fritids i Vetlanda och "boblade" idag och slog flera strikes! Och det var första gången han var på bowling, inte dåligt va? Jag är bättre än du mamma, sa han. Jajamen, det är han för jag har aldrig hållt i ett klot ens! Moa var med de lite äldre på Bibblan. Lite synd att de ska behöva vara på fritids när de har lov känner jag. Men de har det bra och vill inte följa med hem när jag kommer efter jobbet. Alltid är de uppe i något kul just när de får se mig och kommentaren den samma - Nä inte nu mamma! Nu sover dom och jag ska också gå och knyta mig. Läsa lite.

Inga kommentarer:

Populära inlägg