torsdag 13 mars 2008

Vart tog ni vägen?

Många människor passerar i ens liv. Vad hände med Maria? Den lilla tjejen med brunt rakt blankt hår som gick med oss i förskolan och sen flyttade? Anette med sitt rödlockiga som gick i ett par klasser innan hon också försvann? Ivo?Janne.S? Daniel.H? Sara.M? Man kan nog inte göra så mycket. För några år sedan(-95) träffade jag Daniels syster Angelika och hans mamma å jag kände igen dom direkt fast jag inte sett dom sedan, kan det varit -83?(Systern var väl ca 10 år då) Jag blev så glad att se dom så jag gick fram och hälsade. De kände inte igen mig alls och drog sig undan och verkade misstänksamma, innan jag hann säga nåt som kunde fått dem att minnas. Vi enades bara om att de hade en bror och son vid namn Daniel.H. Märkligt, vi som hade så roligt ihop. Tyckte jag i alla fall. Hm? Han lär finnas i Vimmerbytrakten...minns inte han mig heller, tro? Det får vara. Men man undrar då och då över en del man känt, som försvunnit. Det gör man...hur många har man glömt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ofta jag också undrar vad det blev av bekanta och vänner från förr.Vid ett tillfälle träffade jag en och det var kul men vi hadde inget å tala inga gemensamma intressen längre. Man växer ifrån varandra. Men man undrar ju och funderar i alla fall.

Anonym sa...

Det är ofta jag också undrar vad det blev av bekanta och vänner från förr.Vid ett tillfälle träffade jag en och det var kul men vi hadde inget å tala om längre och inga gemensamma intressen. Man växer ifrån varandra. Men man undrar ju och funderar i alla fall.

Populära inlägg