torsdag 16 juli 2009

God morgon...

Låg vaken inatt mellan halv ett och kvart över fem.
Magen har börjat spöka igen och nätterna é värst.
Att inte kunna ligga hur som helst för det blir ett visst tryck på den och illamående HUR jag än ligger.
Har den där evinnerligt avskydda helicobaktern slagit till igen?
Direkt måltiderna landat i magsäcken börjar den värka och dra ihop sig vad det känns.
Har kommit smygande i en månads tid ungefär, för att bli värre nu senaste veckan.
Kan det inte få vara lugnt med den här sketna magen snart?
Ända sedan jag var liten har den varit tetig emot mig!
Och läkare hittar ju inget ordentligt heller.
Strular hit o dit och bara blandar ihop journalfakta eller så är det felskrivet från början vad vet jag? Jag har bett att få läsa i den men icke!
Varenda gång jag söker läkarvård vad det än må vara så alltid är det något fel som jag får påpeka!
Det går troll i det!
Samtidigt ser jag runt om mig hur "de" uträttar storverk och skall ha heder för det men...
Jag är trött på att kämpa för min sak!
Ska det verkligen behövas?
Magen är en sak.
Men de andra symtomen?
Läste i senaste Amelia om en kvinnosjukdom som stämmer rätt bra.
Har varit "inne" på det förut...(jag, inte dom)
Att en viss hormonnivå skulle ligga fel.
Men de tar bara en jädra massa rör med blod och kollar tio saker på en gång istället för att inrikta sig på EN sak...
FNA ta en om man kommer med egna "förslag" åt läkarna!
Sist jag gjorde det ( med magen) och till och med pekade ut exakt punkt, undersökte de helt andra saker och skyllde på att det kan komma från helt andra ställen!
Pga eller tack vare det hittade de ju cystorna i njuren. Tre rackare som sitter så till att de inte är operabla och har av storlek ändrat form på mitt njurbäcken på vänster sida.
Men de förklarade inte min smärta då o gör det inte nu fullt ut heller.
Illamåendet var bakteriens fel men den konstanta smärtan snett vid/över naveln gör det inte.
Tål inte minsta tryck så byxor é ett problem ibland.
FÅR VÄL GÅ UTAN;)!
Hahaha en läkare sken upp en gång och trodde att han kommit på DET!
De har ju gjort två titthål i mig. Ett nere vid troskanten och ett i naveln.
-DÄR har vi det sa han.
Jag skrattade honom rakt upp i ansiktet.
Faktiskt!
- Tror du att det bildats ärrvävnader som spökar så glöm det!
De här blev till i "eran" strävan" att hitta felet med min mage.
Så problemen fanns redan INNAN!
Annars var han den bästa drn jag träffat hittills måste jag säga men att läsa journaler ordentligt är en genomgående miss hos ALLA!
Nä fy nu blev det sådär oerhört gnälligt igen!
( hahahaha, det är hormonerna;))
Ses sedan när jag är på bättre humör!
Om jag har tid, lust, ork, det är ju semester hihihihi........................................................................

Inga kommentarer:

Populära inlägg