fredag 3 juli 2009

42 grader utanför köksfönstret vid kvart över tio!

Håll fönster och dörrar stängda det är värmen som knackar på;)

Och den får gärna hålla sig ute. Hur mycket den vill.

Jag älskar det!

Det är äntligen den sommar jag längtat till. Ute.

Inne vill jag gärna ha det svalt.

Lite svårt.

Men tack gode någon att vi har markiser på solsidorna. Det i kombination med persienner gör det rätt behagligt här inne...

Min hosta sitter i och är till förtret både för mig och A.

Mest för A tror jag. Han är inte mycket för att tåla ljud som upprepar sig.

Knäckebrödsätande, harklande, katter som tvättar sig (även om de sitter i ett annat rum)

Ett drag hos honom som jag ofta undrat över. Hur får man en sån "fobi"? Och eftersom det retar honom så pass och jag hör det så ofta har jag börjat "smyga" med harklingar och hostningar även när han inte ens är hemma. Vaddå hjärntvättad?!

Fast jag stör mig så otroligt på en del saker jag med. Den ljudlösare sorten.

Öppna köksluckor, kvarglömdöppen frys eller kylsdörr, vatten under fötterna när jag går över toalettgolvet. Det behöver inte skvätta som en sjövild fontän vid handfatet när man tvättar sig om händerna? Vill jag tvätta fötterna kan jag göra det en trappa upp i badkaret.

Så är det. Det gör MIG galen.

Och jag skäller och gnäller att de övriga här inte kan lära sig att stänga ordentligt efter sig. Vilka dörrar eller luckor det än må vara.

Men går det in?

Eftersom den stora lufsen är född 1973 och fortfarande lämnar kyl och frys öppen kanske jag borde ge upp?

Man reagerar på olika saker.

Hahahahaha, det är inte lätt.................................................................................................

Inga kommentarer:

Populära inlägg