onsdag 15 juli 2009

Före och efter...

Så här såg vårat hus ut förr. HUR kunde de ta bort burspråken och ersätta med de "skyltfönsterna" som är där nu? HUR?
Det är en dröm att göra om det som det en gång var igen...tack Helena för att du kom med tavlan!
Så kul att den "snokades" fram. Jag blev så glad!
Hänger på väggen som en inspirationskälla!
På bilden står det ju ett plommonträd mitt i, men ni ser ju "skyltfönstret" där nere till vänster.
Sitter två till där, ett uppe och ett till höger nere...Hua!

2 kommentarer:

Owe sa...

Jag reagerade likadant innan jag läste vad du skrivit. Varför sparades inte BURSPRÅKEN vid renoveringen.
Så jag håller med dej.

Linda sa...

Det var ingen renovering heller vad jag förstod. Det var inte "modernt" med burspråk utan med stora gapande hål till fönster. Så de togs helt sonika bort! Och kakelugnar. Två kvar i alla fall. Får väl se om vi sätter dem i bruk med en dag. Nu är de inte eldade i på närmare fyrtio år förutom värmeljus då.

Populära inlägg