lördag 18 juli 2009

En dag på vift.

Först åkte vi (igår) och överraskade en go vän.
Eller överraskade, jag ringde innan och sade att MOA o JAG skulle titta förbi när vi hade vägarna däråt.
Men det var varken en förbititt eller bara Moa och jag.
Morsan var ju med:).
Sen käkade vi på Kina i Vetlanda.
Efter det tog vi det lugnt hemma en stund.
HRM...
När jag trodde klockan var fem, sex på em visade det sig att den var ÅTTA!
Jag flög upp ur soffan och i farten förbi åkte tvn av. Ropade så nog halva gatan hörde:
- KLOCKAN ÄR ÅTTA?!
I P-ström väntade ju P och S.
Vi skulle ju åka till dom sen em.
Inte på kvällen.
Men usch så dumt!
NI SKA HA TACK FÖR HJÄLPEN MED PAPPRET GOA VÄNNER!
HA EN UNDERBAR RESA O FIRA DOTRA ORDENTLIGT PÅ 30 ÅRSDAGEN!
Love you all...
På vägen hem åkte vi runt på småvägarna o kikade efter rådjur och älg å annat.
Inte förrns halv elva kom vi till Holsby igen.
Då trodde vi att A och Emil nog var i säng redan men snopet blev det när jag tassade in och ropade med låg röst in i det kolsvarta sovrummet om de sov...
det var ju tomt där.
Gick till grannen, det lyste.
Nä de hade inte sett eller hört nåt heller.
Nåja så kan det vara när det är Rally.
Midnattssolsrallyt går ju rätt sent o länge.
Jag vet inte vad klockan var när de äntligen dök upp men jag frågade i alla fall lite försiktigt varför de inte hört av sig på hela långa dagen?
- Varför har inte du? blidde svaret.
Avslutningen på det blev ingen rak höger som det kanske blivit för ett tiotal år sen utan en varm kram och ett välkommen hem istället:)
Jag vet ju att rally är livet.
Skulle inte falla mig in att tjura...


Inga kommentarer:

Populära inlägg