torsdag 24 april 2008

Spjuvergubbar!

Foto: LF


Så här skulle jag vilja göra här hemma. Bara kliva ut på gräsmattan och mysa på morgnarna. Det gjorde jag i Thailand. På bilden är det Suss som står å njuter i morgonsolen med kaffemuggen. Åh, vad jag vill tillbaka till atmosfären, ljuden och dofterna, värmen och att slippa va täppt i näsan hela tiden. Det försvann som i ett trollslag när vi landade där. Och hann inte mer än på planet hem igen så täppte den sig. Jo det va ju det där med att jag inte går ut i nattsärken här hemma. Jag vill bara inte. Känns inte ok. En gång(Nu kommer ett "frånförrhänt" igen) för många år sen åkte jag ut till far som bor ute i skogen vid ett underbart litet rött hus med knutar(vita alltså)Och skulle sola. Jag tog fram en stol och parkerade den på solgaveln och sjönk ner. Snart var jag så avslappnad och kanade ned mer och mer. Rätt var det va knakade det till å jag kisade upp. Nä det var väl nåt djur tänkte jag. Ack vad jag bedrog mig. Som på en given signal började det tjoa och pojja på varje sida av huset. Fram rusar ett gäng glada hemvärnsgubbar. DET var nog roligt för dom det! Jag satt som ett stoppljus i synen och höll för så gott jag kunde! Sen sprang jag in. Fy vad taskigt! Nu tycker jag naturligtvis det är rätt kul...nä ska jag sola ska jag göra det helt privat eller LÅNGT borta där ingen känner mig. Så är det.

Inga kommentarer:

Populära inlägg