lördag 26 april 2008

Drömvinsten!

Julafton! Regn och allmänt kaos. Barnen kastade ut kläder genom fönsterna. Far skulle promt ha ett litet fotografi som jag inte hittade just då. Min man har inte hjälpt till med ett skit inför julen. Min kusin Hannu satt med Brad Pitt i kökssoffan och skrek på mig att telefonen ringer. Jag springer som en yr höna mellan julmatslagning och hänger upp gästers blöta ytterkläder. Det strömmar in människor hela tiden! -Svara då skriker jag. Men nähä då. De kan väl inte svara hos Mig heller. Suck, karlar allt ska man göra själv. Jag svarar och sjunker samtidigt ned mot väggen. - ja det är Linda? -Ja hej jag undrar om du har tid att svara på några frågor?
Efter en stunds funderande svarar jag ok.
Fråga ett.
- Du bor i Finnland?
- Nä, men jag jobbar på ett finskägt företag...
-Vad är snabbast, en krabba eller en tiger?
- Krabban...
-Vilken elefant har minst öron?
- Den asiatiska...
-Vad heter ett mystiskt virus som finns i en mängd olika utföranden?
- Papilomavirus...
- Hur gammal var du när du föddes?
- Sju månader...
- Vad är ditt banknr, för du har precis vunnit 2 miljoner kronor!
Då slänger jag på luren! Sen VAKNAR jag. Hm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade unge!
Du kan aldrig tro vad din mor är tacksam för att detta "bara" var en dröm. Hur skulle jag annars ha kunnat hjälpa dig ur detta? Troligen ingen psykolog heller. Vilken tur att du vaknade och inte kom släpandes med Brad Pitt hit till Fyrbacken. Hade däremot varit en annan sak om det varit Francis Rossi i Status Quo, vilken dröm för mig!
Hoppas du får en bra dag önskar mamma med en stor kram.

Linda sa...

Det enda som grämer mig är: Varför kastade jag på luren? Typiskt mig att vara så misstänksam? Hade varut sköjj att få känna på två mille!

Populära inlägg