fredag 25 april 2008

En demolerar o en bygger!

En helt vanlig dag. Moa till skolan. Emil hade sovmorgon. Tvätt. Dammat lite. Solat lite.(påklädd)Bannat Emil som varit på sitt värsta förstörarhumör. Först kom han in med ett hål i hälen. Det visade sig att han skulle stampa söder en bil till sandlådan och körde en skruv rakt genom skon, gråt och omplåstring, så gick sparkcykeln som han fick igår sönder, sen stod han ute å kastade en leksakabil i backen och oj den gick sönder? Sen gick han runt med grannpojkens såg och drog några tag på verandatakets stolpe! Jag hörde å sprang fram till fönstret. Då står "sketlun"(skitungen) och måttar med sågen mot vingen på min BIL! Så nära var det att jag knackade hål på rutan! Förskräckt ser han på mig. Det va bara att lämna tillbaka sågen och BUMS in! Det va den dagen. Men jag kan inte tjura någon längre stund mot de små. Det blir en stor explosion, sen är det bra...Nu ligger han i min säng med sin syrra och tittar på Talang 2008.
När min man kom hem från jobbet idag såg han så lycklig ut att jag var tvungen att fråga vad som hänt.- Har du fått löneförhöjning eller?- Nä, sken han, jag har fått en massa delar till rallybilen som jag väntat på hur länge som helst! Jaha, blinkar jag. Utgifter alltså, haha. Jajamen, skrattade han tillbaka.
Ja ja de pojkarna!

Inga kommentarer:

Populära inlägg