onsdag 2 april 2008

Mitt krypin, en dröm?

Jag vill ha ett eget krypin. Någonstans att ha mina målargrejjer, ett eget rum som bara är mitt och jag kom på en jättebra lösning. Trodde jag. Blev nobben! Huset är "fullt" så jag föreslog en friggebod...Men icke! Det PASSAR inte här sade han. HAN som har sitt garage där han får vara ifred för det mesta fast han är hemma. Ja nu är jag där igen. Jag har inte nåt emot garaget. Lovar. Kanske för att han tycker att jag har hela huset att vara i. Mmm, det har jag ju förvisso men har han leksaker ute i garaget? Ja, jo där står en fyrhjuling och ligger lite grejjer men det är skillnad. Jag behöver ett space , så är det bara. Som bara andas Linda. Där jag kan ha mina saker. Söka inspiration.Jag har tappat den! Här inne är så mycket annat. Jag vet precis hur mitt rum skulle se ut. Ena takhalvan skulle vara av glas eller dyl för ljuset. Ett skrivbord med allt på. En hörna med STORA kuddar att sjunka ned i med skissblocket. En hylla med mina böcker. Mina pärmar med urklipp och mina tändare som just nu ligger i en kartong och skräpar. En liten cdspelare. En dröm är en dröm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få ett krypin hos mig

Anonym sa...

Jag har ett litet rum över hos mig som jag hade tänkt skulle bli mitt lilla krypin men jag får aldrig ro till att vara där.

/ Jessie

Populära inlägg