måndag 7 april 2008

Skrik till för världen!

Foto: Hämtat från Msn.
Engla lilla tjejen. Visst lever du. Något annat vill man inte ens tänka på! Men då går ju sorgen genom ryggraden på mig. Vad känner du? Är du rädd? Naturligtvis mår du dåligt...Maddie då, en liten tjej till? Arbogamamman...Vad är det hon vaknat upp i? Den värsta mardrömmen som ALDRIG kommer ta slut! Det, plus ALLT annat ont i världen! Det är tungt! Verkligen! Så mycket smärta. Varför? Tänk om alla kunde skrika samtidigt, allt vad de orkar i världen!? Ett riktigt klagoskrik med all inombords ångest!! Nog skulle mer än en knytnäve sänkas och komma av sig i undran? Visst skulle hela jorden höra? Som ett utdraget åskmuller. Runt, runt. Men här sitter jag helt löjlig och liten och knattrar mina bokstäver. Vad hjälper det? Vad hjälper det att jag mår dåligt? Vad hjälper det att jag lever mig in i pinorna? Jo, för KAN man det tror jag att att man nån gång(hoppas jag slipper ändå) får användning och kan stoppa någon form av våldshandling i sin omgivning med en tanke som: DU gör ingenting för att skada när jag ser på! Jag ska gå emellan, DU ska inte få göra ont! Jag ska fortsätta "se" med smärta och tänker inte gå undan om jag behövs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Linda

Ditt hjärta är så STORT och du är bara så RÄTT hela du

Populära inlägg