fredag 14 augusti 2009

Skiftet jag jobbar på...

...och jag fiskade "kloingar" inatt som sagt.
Runt hundra små med klapprande klor blev det. Ca trettio åkte tillbaka i plurret.
Jag trodde faktiskt att jag inte skulle kvickna till tillräckligt vid halv fem imorse (vi la oss runt halv två) för att ta upp en sista gång men jag skuttade upp, tryckte igång kaffebryggarn och väckte T som var på ett strålande humör. Inte ofta man hör någon kvittra på det viset när man väcker halv fem efter party!? P:s klocka skrek i flera minuter innan den tystnade. Sen var det fortsatt tyst;)
Jag smög in och ruskade.
Två stora ögon öppnades i förvåning men sen vart det full rulle där med:). S, snusade vidare lyckligt ovetande. Hampuskillen (hund) som legat hos mig tittade bara upp med ena ögat å somnade om. Höll sängen varm tills jag kom tillbaka.
L och K hade redan kört igång "upptagningen" när vi dök upp. Pigga tjejer det där!
Det blev några kräftor till men inte så många som vi hoppats på. Man piggnade till rätt bra där vi knatade runt å vittjade i morgonljuset och dimman.
Luften kändes riktigt rå. (Så det var inte helt enkelt att somna om sedan.)
Vid en av dammarna simmade en ensam sångsvan runt. Den hoppade upp framför mig på vägen mellan dammarna och trumpetade snopet och lite oroligt när den fick syn på mig.
Sen drog den iväg genom vassen som ett jehu.
Kändes lite vemodigt, helt ensam var den...Sen åkte vi bort med burarna till boden och "avbetade" dom som det var kvar i ...låste och åkte hem till sängarna igen efter att ha mött en del förvånade människor på väg till arbetena, som kanske undrade vad vi höll på med?
Bla min syrras man vinkade vi glatt på när han cyklade till jobbet. Undrar om han tyckte det var konstigt att se mig å "chefen" där vid den tidpunkten så pigga o glada en fredagsmorgon, hehehehe?
L kokar kräftorna åt oss.
Lite sugen é jag allt men eftersom det bara är jag som sörplar kräftor här hemma så är det bättre att de får dela som kanske ska ha lite fest framöver...ju fler får ju dom.
Hej so long och ha en trevlig fredag.

Inga kommentarer:

Populära inlägg