söndag 16 augusti 2009

Go morron!

Som sagt igår var en braig dag.
Dagen hittills har inte hunnit bli så möe än.
Låg till ( hör o häpna) kvart över elva!
O nu ligger A igen efter en stund uppe.
Nacken sade stopp där så enda alternativet var sängen med värmekudde.
Han kom hem sent inatt och jag var rätt lullig då. Men nykter, hahaha!
Efter varje race kommer han in å drar detaljerna och jag kanske verkar jätte engagerad då o intresserad men tyvärr glömmer jag det mesta när han tystnar igen.
Inte illa ment men jag är ju oftast i dvala vid den tidpunkten men har inte hjärta att avbryta, jag vet ju hur han brinner för det.
Inte kan jag säga " håll snattrarn då"?
Så gör man bara inte.
Men senare idag...DÅ är jag med på riktigt !

Vid nio halv tio förut vaknade jag ur min slummer av att regnet ville in genom den gläntande alltandörren så den var jag å drog igen. Sen ramlade jag tillbaka i sängen. Det regnade så hårt så det lät nästan som åska.
Nu blåser det och det är bara att inse att sommaren sjunger på sista versen.
Men inte över riktigt än det vägrar jag!
Än kommer soliga dagar.
Än finns svalorna kvar även om jag inte ser dom just nu!
Än blommar rabatterna även om det är mest ogräs;)!
Än springer barnen i kortärmat.
Än har jag hoppet att en viss ska vakna och bli bra!

Inga kommentarer:

Populära inlägg