tisdag 18 augusti 2009

Efter att ha...

...vältrat mig i självömkan en stund på förmiddagen igår vände det!
Barnen och jag åkte in till Expert och lämnade in Min Kära Nicke på rengöring o uppdatering.
Och jag visste att det inte skulle funka utan något alls så jag köpte en ny liten prisvärd sak som jag till min stora förtret inte hann testa innan jag åkte till jobbet.
Bara i sista stund minuten innan jag drog iväg, lade jag i det nyladdade batteriet och knäppte en bild på Moa som stod vid spisen bara för att få ta "mödomen" på kameran.
A skulle nämligen ha den till något på kvällen.
Men tji, jag tog första bilden!
Visst é jag löjlig!?
Hahahaha, det bjuder jag på...

Imorgon börjar skolan igen, så nu är sista sovmorgonen här.
Moa är vaken men ligger och har det bra i slumrandets värld. Ligger och lyssnar på när jag knattrar här på tangenterna. Bense ligger och spinner bredvid henne.
Nyss kom Emil upp för halva trappan och undrade vad klockan var.
Ögonen var som streck.
Varför kommer ett barn som inte bryr sig det allra minsta om klockan egentligen eller som inte har något att passa och frågar?
Men han svarade: Jaha, och knatade in i badrummet och borstade tänderna...
Nu går han förmodligen in till TV:n och drar på en Rallyfilm:).
Och än så länge är det lugnt här på Missionsgatan.
Snart drar vi igång!
Ha de!

Inga kommentarer:

Populära inlägg