lördag 22 augusti 2009

Jag trodde det var kört!

Med ryggen alltså!
I flera dagar har den varit ytterst nära att låsa sig totalt strax nedanför revbenen där min böj in börjar. Svanken blir bara värre o värre. Inte konstigt röven putar! Och magen.
När jag tar i och rätar på mig blir det en helt annan kropp.
Kiropraktorn säger att den kan fås bort.
Svanken alltså.
Men jag undrar jag...Så länge jag minns har den ju suttit där.
Jajaja, idag ringde jag och anmälde mig sjuk, för natten som gick var vidrig.
En gång satte jag mig på knä och snyftade en stund då värken gick ner i benen o upp i nacken till och med.
Och "bältet" skar som knivar.
För när ryggen går i lås blir det som ett bälte runt om alltihop.
Det stack i benen också. Och fötterna.
Var inte till mycket nytta för L som nog fick ta mer jobb vid maskinen än vad som var meningen.
Hon sa inget men...
Tänkte att imorgon törs jag inte pressa ryggen mera och sjukskrev mig vid tolvsnåret idag, men se det har ändrat sig!
Visst känner jag en del än men jag gör ett försök inatt igen.
Skam den som ger sig!

1 kommentar:

Moster sa...

Akta o var rädd om ryggen,jag vet vilket skit det kan bli om man inte bryr sej i tid.Så ta det lite lugnt..

Populära inlägg