tisdag 15 september 2009

Solen lyser och värmer...

...och jag har tappat bort mina tjejer för en stund.( Moas kompis är här)
Nyss var de här i trädgården, nu puts väck!
Kan det bero på att jag bad om att Moa skulle plocka i diskmaskinen åt mig medans jag tog en dusch?
Det är inte ofta jag ber om hjälp.
Blir lite irriterad bestämt!
Och vidare blir jag irriterad på mig själv som är så jäkla naiv!
Jag menar i mitt skrivande!
Vad hjälper det att jag nöter på om männinskans dumheter och pengars inflytande?
Inte ett jistanes dugg!
Visst är det skönt att vräka ur sig det men...
Jag är ju lika god kålsupare som alla andra!
Tar bilen för att hämta barnen i skolan ex. Det är ju bara några hundra meter. Gångavstånd för tjyven!
Vad det gör i miljösynpunkt att starta bilen den sträckan, vet ju alla.
Men jag gnäller på om de stora bovarna.
Alla feta, fula gubbar med minst lika fula, feta plånböcker med snuskiga pengar som även jag går och drömmer om!( inte om fula,feta gubbar utan om deras feta, fula plånbok hehehe)
Moraltant på fall!

Jag blir riktigt SUR på mig själv ibland!

Inga kommentarer:

Populära inlägg