tisdag 15 september 2009

Han förlorade också kampen...klick.

...och jag fick se inlägget på morsans blogg bara sekunder innan jag skulle göra inlägget med EXAKT den titeln hon har.
Då rös jag...
Gissningarna på min gåta går ju bra:).
Att svampar har system i backen kilometervis ja, kanske rent av milsvidda är ju känt.
FANTASTISKT!
Men det här är gjort av människan.
Inte fantastiskt på något vis. Vi borde skämmas och jag gör det varje gång jag ser "mitt" eget sopberg.
För det är det det handlar om.
Avslöjandet på gåtan kommer här:
Jessie såg tydligen samma program som jag gjorde...du har rätt!
Det är den största nedskräpningen på ett och samma ställe i Stilla havet, mellan Japan och Kalifornien. STORT SOM TEXAS OCH NED TILL 27 METER! Det är plaster, kapsyler, KYLSKÅP, och allt, allt, allt man kan tänka sig. Kemikalier som forskarna nu sett har börjat orsaka bröstcancer hos Belugavalarna. En fiskmås eller om det var en trut hittades uppspolad och när man öppnade den fanns bara skräp, skräp, skräp i dess mage. En tändare bl.a.
Inte tillstymmelse till mat.
En sköldpadda hade som liten fått en plastring runt sitt då lilla skal och när den sedan växte kan ni ju bara gissa vad ringen gjorde?
Jag säger det ändå!
Den delade skalet i två delar så den såg ut som en åtta. Kvar satt ringen alltså.
Efter det klarade jag inte att titta mera på programmet faktiskt.
För mig är det ett mysterium att det fortgår med nedskräpningen som den gör?
Och att det finns de som har mage att sänka radioaktivt avfall? Kunde man ju också läsa om igår.
Typtag!
Och en hel del onämnbara namn vill jag också ge dom.
Knappt jag önskar dom livet ens!
Men det är väl återigen inte de i toppen som gör SÅDANT!? Pekar bara finger och säger: GÖR DET!
Uttnyttjade underhuggare som får stå till tjänst minsann...annars mister de väl både liv och lem!
Medans de där höjdarna BADAR i pengar.
Men inser dom att man inte kan dricka pengar? (Att världen faktiskt dör?)
Hoppas de dricker champagne, sprit och vin tills de får skrumplever och...
Ni vet vad jag menar!
Bort med skitpacket!
Sy in dom på livstid, att livnära sig på Stilla havsvatten och knäckebröd gjort på bark!

3 kommentarer:

Mor sa...

Fy attan, hade ju varit roligare med en svamp............

Linda sa...

Ja, men det var en bra gissning!
Och visst är naturen fantastisk.
På alla sätt.

Jessie sa...

Såg faktiskt inte programmet men vi hade en diskussion på jobbet om miljön så för att kolla några uppgifter så googlade jag lite...

Populära inlägg