söndag 6 september 2009

Ca tusen bilder...

...har jag suttit å hållt på med på den andra datorn idag.
Mapp för mapp har jag rensat och donat med och kört över på CD. Inte oavbrutet men en kvart då o då. Kan inte sitta för länge. Faktiskt har jag varit "odrogad" idag för första gången sedan i onsdags. Värktabletterna sätter sina spår i magen kan jag väl säga utan att överdriva.
Asch, bilderna var det ju! Drog ut ett par bilder till grannarna. Det var på deras hund Vira och flygande son...
Och bara utrensningen av fyrverkeribilderna från valborgsmässoafton låg väl på ungefär trettio. Bort med dom! Likaså på elden i Vetlanda samma kväll. Säkert 25 som jag kastade.
Och alla dessa himmels o molnbilder då?!
Jisses!
Dom räknade jag inte ens!
Men jag tror nog att morsan hade blivit sur om hon sett vad som gått hädan!
Hon är ju också molntokig!
Men DU, jag KAN inte HA allt...gjort é gjort.
Nu har jag bara de övriga 6-700 bilderna kvar att gå igenom.
Plus de 127 som sitter i Nicke och 50 i den andra.

De färska bilderna är från idag då grannen kom med sin fina häst med det roliga namnet "ÄnSenDå". Det stavas säkert inte så men det är så det låter. En halvbror, som tyvärr inte blev mer än någon månad gammal hette "VadDåDå"?
Festligt va?
Moa jag å Emil struttade med ut på skogsvägen medans grannflickan red på den stora, fina. (blev ledd av sin morsa i grimskaft)
När vi kommit upp en bit i skogen blev hon (änsendå) rädd när pojkarna kom utspringande ur skogen bakom henne. Hon for runt och jag hann precis slänga mig undan men fick inte med mig Moa som fick en hov på sin lilla häl!
Rackarns tur att hon hade gummistövlar!
Det resulterade i att hoven gjorde inte mer skada än att skinnet skavdes av och det sprack upp lite. Visst är det stelt och dant och vi fick ringa A som kom med bilen och tog upp oss, men det kunde gått mycket värre?
Nu gick allt bra...
Nähä, nu orkar fingrarna inte mer...
Natti så ses vi imorrn, kanske?

Inga kommentarer:

Populära inlägg