onsdag 9 september 2009

09.09.09

När jag var i en butik idag i Vetlanda och jag skulle fylla i en grejj där började expediten skratta och sa: 09.09.09. DET får jag väl aldrig uppleva mer i livet...
Hennes arbetskamrat och jag tittade till på henne och började fnissa.
- Nähä? skrattade jag.
Då rodnade hon lite klädsamt o fnissade hon med.

Vidare susade jag upp till skolan här i Holsby och skulle se när alla barnen springa skoljoggen.
Det har varit Lilla VM där idag nämligen.
Jag missade starten precis. Usch så retfullt!
Men jag fick fota dom när de kom i mål i varje fall.
Emil kom trea totalt, 1 km-spåret.
Stax efter på sjätte plats kom Moa.
Hennes bästis var snäppet före.
Som rödljus i ansiktena med pärlor på näsan:).
Överlyckliga!
Då blev jag väldigt stolt över Mosing, hon brukar ju annars ge upp vid minsta motstånd. Men nu tog hon verkligen i!
Härligt!

Sen åkte jag mot Pauliström och industrihälsan och Suss o Putte.
Hon frågade om jag ville prova hennes Corvette.
Hm!
Visst ville jag men inte idag.
Barnen skulle ju plockas upp efter skolan också.
Och jag hade nog förresten blivit så spänd så då hade jag nog inte kunnat gå imorgon alls med tanke på hur jag är i kroppen förnärvarande...
En avfuktare fick jag låna hem efter översvämningen vi hade i källaren igår.
I flera timmar höll kommunen på för att försöka få bort det.Spolade utifrån, allt som fanns därute. Men de fick köra inifrån, då lossnade det!
Var lite orolig att grannan skulle få i sin källare också men det gick bra.
Den skitdoften önskar man ingen! Och fukt i källaren é ju inte heller kul.
Idag kom de å kollade ledningarna med kamera men det missade jag. Fast vi får höra efter hur det gick.
Imorgon är det begravning som gäller...

Inga kommentarer:

Populära inlägg