onsdag 13 maj 2009

Natten till 25/12-07 drömde jag något märkligt!

Från anteckningar från när jag vaknade...En svart konformad blixt slår ut transf i en telestolpe. Sågs som i slowmotion.
Såg ut som tomtebloss runt om den i ett svart gnisterregn men som ändå lyste upp!
Det åskar. Fast solen skiner. Jag såg allt från luften. Jag flyger. Det är kuperat landskap. Gröna lummiga ledningsgator. Stenrösen. Blixtrar överallt.
Jag är livrädd men kan inte styra "flygningen" på något vis. Något styr mig, för mig vidare. Någon är vid min sida men jag ser inget förutom kläder som fladdrar. Jag far genom luften i en rasande fart, ibland oroande lågt, ibland fasansfullt högt, får svindel men det är ändå vackert!
Det är väldigt fascinerande. Kommer till en by.
Plötsligt är jag på marken vid en liten stuga. Står framför en stentrapp. Där finns en präst med sin fru och markant lugna, trygga barn. Allt andas frid där. När jag går in i stugan ligger en get som är blåsvart i färg, invid högra väggen och den idisslar. Den har trampat sönder en glödlampa från en svart kandelaberaktig ljuslampett men är inte skadad . I lampetten sitter nu ett vitt stearinljus med svart låga. Men det lyser upp ändå...
Prästen försöker få mig att ta hand om barnen och som en gentjänst vill han hjälpa mig att sluta flyga. Jag sitter på en sten och ska försöka ta ett beslut när jag återigen plötsligt är högt, högt upp och kan inte komma ner...men jag är inte rädd längre, känner mig fri.

Där slutade drömmen!
Det konstigaste var att blixten och ljuslågan var svarta men fick ändå omgivningen att lysa upp?
Och nu vet jag hur det känns att flyga. Det var häftigt!

Inga kommentarer:

Populära inlägg