söndag 10 maj 2009

UFO- SVERIGE i NORRKÖPING. Riksstämma 2009.

På bilden intervjuas Tobias på rapportcentralen av Aftonbladet. Nyss hemkommen från Norrköping.
Nä, inte riktigt. Jag har cyklat, ätit och sovit en sväng innan jag hamnade "här".
Riksstämman var väldigt lyckad. Kom bra med folk på utställningen och föredragen som Clas S och Håkan B höll. Fullsatt aula på Kungsgårdsgymnasiet. KUL!
Aftonbladet hade två utsända som gjorde reportage, bl.a. Det såldes böcker och div tidsskrifter. Gratistidningarna av Ufo- aktuellt tog snabbt slut.
Vidare träffade jag en del som jag inte träffat på flera år. Det var roligt.
Som vanligt käkade vi och hade trevligt tillsammans på kvällarna. Efteråt var vi hos Håkan B i hans fina hem. Där blev det lite eftersnack. Sen knallade mor och jag tillbaka till hotellet i stadens brusande natt. Var lagom kul med dagens kassa i väskan. Fast det var ingen som ens märkte oss tror jag;)
Mer sömn än vanligt men inte desto mindre trött.
Just det! Vi var och kollade på Världens största arkiv vad det gäller Ufo också. AFU. Man blir helt förundrad över hur mycket det finns där. Det är många hyllmeter av rapporter, intervjuer, böcker, filmer och planscher, ja allt som haver med ämnet att göra! Tänk er, VÄRLDENS STÖRSTA! Mmmm, i Norrköping ja!
Heder till er som jobbar där!

(Ni kan nog läsa om de mindre lyckade bitarna av helgen på Irres blogg eller på fyrbackensgreyhound.se i dagboken senare. Skulle tro att hon drar det, PLUS allt det braiga!)
Det var skönt att lämna den stora krångliga staden bakom sig och köra hem i strålande varm sol.
Men lite tomt inombords som det blir när man åker ifrån vänner...
Och barnen mötte mig som om jag varit på jobbet i åtta timmar ungefär. Å andra sidan är det skönt för det vore ju för gräsligt att åka bort och veta att de saknade mig och grät och så. Jag kan koppla av när jag är borta. Det är värt mycket.
Tack mor för hotellvistelse och parkeringsfixande med trixande...

Nedan följer några inlägg som kan kallas Norrköping i färg!

Inga kommentarer:

Populära inlägg