lördag 16 maj 2009

Grisen gal i granens topp...

Inte riktigt, men väl göken!
Fast jag tänker på den sången ibland när jag går i de småländska hagarna eller följer de lummiga grusvägarna med gärdesgårdar utmed kanterna. Som taget ur Astrids böcker!
Igår var verkligen en sådan känsla när vi rullade fram i allt det granna på våra cyklar.
Snart är det riktig sommar och en dag väldigt snart ska jag gå ut i skogen, ställa mig i en glänta och dra in doften av varm gran och mossa och bara vara! Känna livet i mig!
Som Ronja!
Fick en försmak igår som sagt...känns allt i röven också;)
Jag är inte van att sitta på en hojj, särskilt inte i närmare en mil hehe!
Men nu ska Moa o jag till återvinningen med tidningar och åka och panta flaskor och burkar!
HA DE!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag lägger till lite här. Det är visst som taget ur Astrids böcker, det är det. MEN... Inspirationen kommer ju från dessa hagar och vägar, lantställen och små byar! Bara att hon lyckades få fram det i ord som ingen annan!Och får nu en del att minnas barndom från förr och få fantasin att bubbla, i alla fall i en del av oss;)

Populära inlägg