fredag 15 maj 2009

Lång cykeltur.

Vid tre, halv fyra drog Moa + kompis och jag iväg på våra cyklar. Vi frös ända tills vi kom till första backen och fick upp flåset. Vid Kleva gruva som har en ordentlig uppförsbacke bröt solen igenom molnen och jag som redan var ordentligt varm fick stanna och pusta en stund. Hoppla vad hjärtat slog. Vi ställde våra cyklar och gick upp bakom Kleva och fick fin utsikt!
Och jag bara njöt av syn och doftintryck. Det är så härligt nu så man tror knappt att det är sant!
Och blir det bara bra förhållanden för blåbären så ser det ut att bli mycket av den varan. Jättemycket ämnen på riset såg jag.
Efter nästan 10 km cyklande var vi hemma igen. Tog nästan två och en halv timme. Fast då stannade jag ju titt som tätt och tog kort med. Närmare bestämt 78 stycken...

Inga kommentarer:

Populära inlägg