fredag 13 februari 2009

Mmmm...


Morgonen började som om det var en repris från så många gånger förr. Jag satte mig rakt upp av ett illvrål från något annat rum.
Ljuvligt. Not.
Behagligt. Not.
Sovmorgon? Not.
Vad är det? Do not know!
Efter många om och men, sorger och bedrövelser fick de delas på!
Måste spara mitt psyke!
En är med sin far.
En går här hemma å gnäller.
Jag har svårt att förstå varför. Finns ju massor att göra! Gå ut i snön...tex.

Igår pratade vi vuxna om hur det var när vi var små.
Visst tog vi våra pulkor och drog?!
Var ute timtal?
Ibland.
Ofta ensam också.
Jag minns att om vi inte åkte i backen vid B15, så GICK vi bort till elljusspårets backe.
Nu ska de köras och hämtas?
Varför det?
Det är andra tider nu, svarade A.
Hur då, undrade jag.
Men fick bara samma svar.
Det är andra tider nu...
Vad trött jag blir!



Inga kommentarer:

Populära inlägg