onsdag 11 februari 2009

Äckliglistan!

Börjar nu!

  1. Beläggningar på tänderna...jag höll på att borsta sönder mig ett tag. Men "tänderar" hihi, att borsta för mycket än ibland. Och när jag ser dom som har middagen kvar från förra veckan på tänderna typ, då mår jag riktigt dåligt.
  2. Bland det äckligaste jag varit med om var när jag, mor, bror och mormor och morfar var på Gran Canaria i början på åttiotalet. Jag fick den största kulglasstruten jag någonsin sett! Vilken lycka! Den var gigantisk och jag hade förmodligen inte orkat smälla i mig den ändå men...jag hade bara tagit lite grand då en man med en chimpansunge kommer fram och tar sitt långa "flötiga" lillfinger med en lång nagel och drar den genom min goda stora glass och stoppar den i apans mun. Sen skulle jag fotograferas med den. Ja, med apan alltså. Glassen överlämnas till någon under tiden. Det fotas och det enda jag tänker på är mannens äckliga finger som förstört min glass.

Och med vetskapen jag har idag att det under en nagel som den, frodas lika många bakterier som det finns männinskor på jorden dvs miljarder är jag glad att jag slängde den i närmsta papperskorg lite senare!

3. Snor! Fejk or not! Jag kan knappt snyta mig själv utan att klökas! Det är sant. Och här smyger sig en annan historia in. Också det på det glada åttiotalet. Jag var väl mellan tio och tolv skulle jag tippa på. Min brorsa höll på att skruva i garaget och dörren var öppen. Jag kommer inte ihåg vad jag pysslade med där ute men han ropar in mig i allafall. När jag kommer in vänder han sig mot mig och ur hans näsa hänger denn längsta sladdrigaste, snorkråka jag bara kunde drömt om! Dom finns bara inte!? Jag skrek rätt ut och han fick sitt roliga! Nu var det ju inte riktigt snor utan han hade format till någon slags silikon och satt opp i näsan...KUL!

4. Avlopp...

5. Fästingar...

6. Mascara som runnit!( tydligen!) Jag var med en kompis utanför Järeda. Vi lånade hennes pappas moped och hon körde på mig in till Järnforsen. Det var snö och kallt och ögonen rann. Jag tänkte inte mera på det och när vi kom in till hennes syrra tittade jag mig i spegeln och fylls av ett sådant äckel av den runna mascaran att jag rusar ut och spyr precis utanför deras dörr i en snödriva. Jisses vad de skarattade! Och vad jag skämdes! Jag fattade inte själv varför jag reagerade så...

7. Komma in efter någon på en toalett och allt i handfatet är blött! Kranar, golv. Är det bara vatten?

Det kommer mera...imorgon. Har ju 8, 9, 10 kvar på listan.

Snälla S K R I V ! Nog har någon mer något riktigt smaskigt att berätta?

Men tänk på att jag kanske spyr rakt ut och förstör mitt tangentbord, hehehehe! Nä då skojjar bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uäää, va många äckliga saker.Nåt som oxå e äckligt är när nån drar in snoret så de riktigt gurglar å sen spottar ut de.urgh...kram maria

Anonym sa...

Uääääk...

Populära inlägg