tisdag 17 februari 2009

Hua!

Nästan arton grader kallt på termometern tidigt i morse och fjorton å en halv nu!
Kura ihop mig i sängen ska jag!
Emilaplutten är i skolan.
Moa sover ännu.
Hon har fått kliande utslag på hela kroppen.
Ipren tål hon.
Inte Alvedon.
Iprenen tog i det närmsta slut och det måste vi ju ha kvar en skvätt ifall Emil får skallavärk.
Därför blidde det Alvedon det sista och vips satt utslagen där.
Liksom förra gången.
Förknypplat också!
Varför gjorde jag det? Jo, för att det var för länge sen och fick först för mig att det var värmeutslag. När det plötsligt slog mig att NEJ det är ju förmodligen Alvedonens fel.
Inatt har det inte varit så kul kan jag säga.
Vid tre fick hon flytande Tavegyl (heter det va?) mot sitt kli.
Triangelvarning på. Det är därför hon sover gott ännu.
Så idag blir det en tur till apoteket för att fylla på div medikamenter.

Inga kommentarer:

Populära inlägg