tisdag 17 februari 2009

Från klarblå himmel:)...

...kom det både snö och sol när jag var ute med vännen och gick.
Det blev inte så lång runda som igår. Moa ville ha hem mig.
Så det blev till Storegårn och tillbaks bara.
Men det räckte för att göra mig svettig och än värre blev det när jag kom hem. Precis när jag kom under verandataket börjar det droppa däruppe och sekunderna efter bubblade det.
Sen skvalade det!
Solfångarna däruppe kokade!
Ner i källaren i full utemundering och leta reda på rätt ventil och baxa den på rätt köl.
Sen funkade det inte i allafall?
Just det!
Pumpen måste ju vara igång också!
Vilken strömbrytare är det då?
Jag kirrat!
HA!
Med lite hjälp av en röst i telefonen kan ju erkännas:)

1 kommentar:

Anonym sa...

det var meningen du skulle hem till det kokande taket.

Populära inlägg