söndag 1 februari 2009

I´m home!

Stannade bara till en gång å tog en bensträckare och det i samband med påfyllning av bränsle till bilen. I Kisa. Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg...
Liksom upp, njöt jag hela vägen hem. Tog det lugn och såg mig omkring i den karga men markerade naturen. Och jag fann att mitt i allt gråa och bruna var det faktiskt fint!
Och OJ vad en massa vackra stenrösen det finns. Överallt! Stenmurar.
Jo, jag är möe för sten. Och kolla in fina hus.
I Katrineholm precis innan man åker ur själva "stan" ligger det en korvkiosk där det ofta står långtradare, vet ni? Grill & Kiosk eller Kiosk & Grill heter den. De två sista husen innan den. Höger sida. VAD fina dom var/är! Har aldrig lagt märke till dom förut. För att inte tala om stugan med bodarna vid sjön som ses rakt över sjön efter Kisa. De ligger i en backe och vid sidan om ligger det stora "klättringsberget"! Fast det stället har jag spanat in många år!
Suck, det finns så många platser, så många ställen.
Och hur många hagar som gör en helt lyrisk finns det? Jag vet knappt något bättre i Sverige än just dess hagar med rösen, kullar björkar och enar. Och i vårknoppningen då!?
Snart.

Inga kommentarer:

Populära inlägg