tisdag 24 februari 2009

Ett ljus i mörkret...

...så klart menar jag bokrean.
Att jag inte tänkt på det?
När läste jag en bok senast? ( jo, det var den sega med Mias Eriksson, hennes dotters berättelse. Astråkig. 99 sidor blä. Kom inte längre)

När man läser kopplar man ju bort allt tråkigt! För det mesta och om boken är bra det vill säga!
En liten flykt bland bokstäver, meningar och historia...
(Fast jag gillar mest verklighetsförankrade historier.
Precis som dokumentärer på tv.)

Har kollat in ett par böcker.
Mitt Iran med S. Ebadi
Hedern har sitt pris med M. Mai
Bonniers världshistoria. Sven S.
Och sist men inte minst boken: Astrids bilder m J. Forsell J. Erséus och M. Strömstedt.
Det blir säkert fler! Säkert någon om insekter eller stenar eller nåt annat intressant. Sånt som passar en...som jag:)

Så, marsch pannkaka!
På med kläderna och åk till La Stada!
Morsning...

Inga kommentarer:

Populära inlägg