söndag 17 juli 2011

Tio fågelungar totalt idag...

...och det piper oavbrutet ute i fågelhuset.
De största har fått fjun och början på fjädrar, men det är inte den som har öppnat ögonen, konstigt nog? Det är den som är snäppet mindre än den.

Den "vackra" honan fick full pott!
5 av 5:)
Hoppas inte den gula har samma tur ärligt talat, för de kommer inte att få rum i holken!
Hon la 10!

Har börjat regna så smått igen men jag hann städa ur bilen i alla fall.
Nu är den så fin igen så man vill ju knappt sätta sig i den, blink,blink;)
Tvätta utvändigt får bli en senare fråga.
Om en stund ska vi lassa på kärran med byggavfall och lite annat som ska till soptippen.

På torsdag börjar jobbet igen och ibland känner jag mig redo att ta nya tag men oftast känns det vemodigt att semestern snart är slut.
Men det beror nog mest på att vi har så mycket ungar här hemma nu och att A går hemma ett par veckor till.

Någon sa till mig igår att nu följer några dagar "sånt här" SEN kommer den sommarvärmen vi vill ha!
TACK FÖR DET! Bara för att jag börjar jobba då;)?
Jaja, så äär det och inte är jag förvånad.
Äsch det blir nog bra:)
Det är bara att suga åt sig de timmar man é hemma:)!
Ska inte klaga det minsta egentligen...den här semestern har varit hur bra som helst!
Och det är ju faktiskt tre hela dagar kvar!

Inga kommentarer:

Populära inlägg