måndag 11 juli 2011

Piper i en holk till nu...

...och kakarikin som har besvär med ett öga har fått flytta till en annan bur.

 Det är ju lättare att ta honom då eftersom han ska behandlas med en ögongel två ggr om dagen.
Fast han är slug den rackarn och har lärt sig att min arm inte når ända upp i taket så där hänger han upp och ner och "flinar" åt mig.
Inte hjälper det nämnvärt att jag kommer med en hand på ovansidan heller då han vet att gallret hindrar mig där.
Så det är bara att försiktigt lossa fötterna så han tappar taget.
Och sen är det bara att jaga runt efter honom igen tills man får napp:)
Jag fick ett ordentligt nyp i tummen förut och var glad för handsken, annars hade det nog blivit ett hål.

Tur det bara är tillfälligt, stackarn.
Det märks att han inte är pigg på att sitta där.
Inte ett pip och sitter bara å kurar i ett hörn på en pinne.
Men han äter och dricker, det märks tydligt då bordsskicket inte är det bästa;)
De har nämligen en specialitet att sprätta runt med foten i matskålen så det yr frön överallt!

Inga kommentarer:

Populära inlägg