lördag 9 juli 2011

Skillingaryd...Rally...

...blev det som resmål idag.
Vid sextiden studsade jag, hrm, upp och käkade frukost med maken.
Barnen var sega och de behövde bara kliva upp, klä på sig och följa med.
Frukost fick de i Vrigstad på macken.
Varsin korv med bröd!

Väl framme satte jag mig på en brassestol på Mattis plats vid service och slog igen de grå.
Solen värmde skönt och det var lång tid till start...

Nu blev det inte som Mattis tänkt sig kanske och redan tidigt på första sträckan höll han på att lägga bilen på sidan.
Och punka på vänster fram blev det också. ( tror jag)
Efter det ville sig inte koncentrationen infinna sig riktigt och istället för att försöka ta igen förlorad tid på dryga 1.40 på första sträckan och ytterligare 20 sekunder på andra så tyckte vi alla att han tog ett bra beslut, dvs att bryta.
Varför riskera mer än tappad tid?

Och under tiden satt jag i bussen och mådde illa.
Förmodligen för den stunden jag satt i solgasset.
Men barnen och A svassade runt utan att vara det minsta besvärade av värmen.
Så gick Moa och jag en sväng och då blev det faktiskt bättre igen:)
En hamburgare slank ner innan vi begav oss ut på sista och femte sträckan och fick se svärfar Kennet dra förbi.
Jäklar, gubben kan än!

Inga kommentarer:

Populära inlägg