söndag 31 juli 2011

Fortsatta planer...

Snacka om att jag kommer att ha svårt att sälja/ ge bort ungarna!
Jag älskar dom ju allihop. Men, men...en från varje kull blir kvar iaf:)
Minst, hahahahahaha!
Nästa år blir det utbyggnad av voljären.
Då kommer den att få samma form som själva skjulet har och ännu lite (ca 1 m) längre än det är nu.
Nu har jag ju fått känna in hur det är.
Det kan alltid bli bättre!

En egen avdelning för häckning står också på önskelistan.
Ingen inavel här inte!
Och med de här kullarna som blivit i år blir det inga problem att se skillnad på dom, tror jag.
Jag ska ändå skriva ner ordentligt och fotografera dom vartefter.
En otrolig mångfald av olika färger och teckningar.
Det är bara två hittills som har liknande färger och teckning.
Med de som inte är lika långt i utvecklingen av fjädrar kan jag ju inte svara på än förstås.

Hur många fåglar ska jag ha undrar ni säkert?
Lugn.
Jag kommer hålla mig runt 20-30.
Och om ni fick se hur de sitter i flock ute och hör dem skulle ni förstå och aldrig skaffa bara ett par i en liten bur!
Och visst är det ju roligare att få egna ungar och så småningom ha en flock som man vet allt om redan från början?
Att få se dom som nykläckta och komma ut ur holken sen är verkligen fascinerande!

Inga kommentarer:

Populära inlägg