fredag 8 juli 2011

Även om man är bitter...

...så får man inte bete sig hur som helst, eller hur?

Emil och jag var bort till kiosken och när vi kommer in står det en rent ut sagt hemsk gammal man vid kassan och bara sprutar ur sig svordommar och är helt ruskigt dum!
Hon i kassan ser helt knäckt ut.
 När han gått och vi handlat färdigt och var på väg till bilen kommer surkarten tillbaka och går in igen.
Jag slänger in grejjerna i bilen och ber Emil sätta sig och vänta på mig.
Går in igen och låtsas som att jag glömt något.
Han gormar om "svartskallar" och annat.
Jag kokar inombords vid det laget.

När han gormat färdigt och går ut, kliver jag efter och säger till den goa vid kassan att jag bara gick in igen för att hjälpa henne om det hade behövts.
Ingen av de kunderna som varit med första gången var ju kvar och jag hade inte hjärta att låta henne vara ensam med honom trots att det var nya kunder där.
De hade ju ingen aning om vad han gjort strax innan...

När vi åkte hem berättade Emil att gubben hade blängt in i bilen och då blev han så rädd att han gömde sig så mycket han kunde.
Fy, vad dum jag kände mig som lämnat honom där:(.
Senare ikväll när vi kollade på Postkodkampen på TV sade han helt plötsligt:
- Han borde åka i fängelse!

Inga kommentarer:

Populära inlägg