måndag 4 augusti 2008

Äntligen!

NU är garderoben innanför Emils rum ääääntligen städad och man kan gå in! En gång till vänster fram till det lilla fönstret och en liten gång rakt fram. Så otroligt skönt. OCH VAD MYCKET MAN HITTADE SOM MAN GLÖMT BORT. En del teckningar, brev, ännu mera fotografier. Min första löneavi på drygt sextusen. Jösses!
Lite anteckningar från tiden då jag sommarjobbade på Tavernan när Lars å Berit hade den och macken. Och väääldigt mycket annat i pappersväg. Helt otroligt. En låda med kvitton från -88 och fram till -96! Hjälp! Snacka om ekorrehamstersamlapåsiglåda! Varför?
Nu är de väck! Några av breven var riktigt hjärteknipande men de lade jag tillbaka längst ner i en väska o ställde in. Bla från en kille jag träffade på Gotland. Hundra år sen, typ. Så mycket sorg i orden. Undrar vad det blev med honom. Hoppas han rett upp klutarna o har det bra. Även om inte han tyckte om sig så tyckte jag och fler att det var en kille med ett gott hjärta...

Inga kommentarer:

Populära inlägg