måndag 4 augusti 2008

Mm

Riktigt sovaväder. När det är så här igenmulet vill jag inte riktigt vakna. Spelar ingen roll hur mycket kaffe man bäljar i sig. Barnen leker med bilar och har faktiskt hållit sams i flera minuter nu! Har suttit o läst lite bloggar. Jisses, vilken energi en del har? Har ett antal jag läser nästan varenda dag. Sen blir det mest nyheter. Fast där börjar jag ledsna. Gör det i perioder. Bara samma gamla tugg...o aldrig något kul? Skulle det mot all förmodan stå något någon gång så är det en liten, liten ruta som man nästan missar? Är det bara elände som räknas som nyheter eller händer det aldrig ROLIGA saker i världen värt att skriva om? Vet inte om jag nämnt det förut men det fanns en lång period i mitt liv då jag skärmade mig från allt vad nyheter va. Tv, tidningar, radio, nada. Jag orkade helt enkelt inte med det! Vet att pappsen var irriterad över min brist på intresse för vad som hände i världen...jag kunde inte ta eländet då. Känns lite så nu med! Det va evigheter sen jag såg eller hörde ett helt nyhetsprogram! Ointresse? Nä, men vad hjälper det att jag hör eller ser? Jag VET att det är som det är ändå, ju.

Inga kommentarer:

Populära inlägg