söndag 10 augusti 2008

Ljuva sommar.

Myggbett kliar. Regnet öser ner. Rosorna har knoppar än. Likaså en hel del andra blommor har nya...då är det väl sommar än? Ni ser hur jag desperat försöker förlänga sommaren? Till å med myggbett blir positivt bara jag kan klamra mig fast vid den årstid jag fortfarande väntar på! Glimtar av den har vi ju fått, jag vet... MEN JAG BEHÖVER MERA! Söndag. Vilodag. Nja inte här. Lediga är vi visserligen men en hel del finns att göra ändå. Eftersom jag jobbar måndag till måndag nu och veckan avslutas med de där ruggiga nätterna så vill jag röja undan så mycket jag kan nu för att slippa då! Mentalt håller jag på att ställa in mig på att börja heltid i Oktober eller November. Hur ska det gå.? Det blir tre dagar mera i månaden. Låter väl fjuttigt i era öron men om ni visste vad skönt det har varit att ha dessa dagar...har haft förmånen att kunna lägga dom var jag vill utom på tio o tolvtimmarspassen. Och byta till andra om jag skulle behöva göra något plötsligt...Fast det har också gjort tre lappar minus i månaden. Att ha dom plus ska bli jätteskönt! Ack, ack, ack allt är ju så dyyyrt nu för tiden ;)

Inga kommentarer:

Populära inlägg