måndag 4 augusti 2008

NOVEMBER-97.

Då hade jag en konstig dröm...Snacka om Världarnas krig!

Det kom ett flygplan väldigt lågt över mig. Jag var mitt i en skog på en liten skogsväg med grässträng i mitten. Gick med min katt som hade jag hade i koppel. Lång raksträcka. Planet gick ner längre bort utom mitt synfält. Det är mörkt men ändå ljust jag ser allt som på dagen ändå?(just det med att det är mörkt fast ändå ljust återkommer i mina drömmar ofta)
Plötsligt upptäcker jag en kamera på en stolpe, med en stor svart lins som ett genomborrande öga. Den var inte vänd mot mig då men ändå visste jag hur den såg ut? Kände mig olustig, rädd och iakttagen. Vad gjorde en kamera där? Gömde mig i diket bland buskar eller rättare sagt slängde mig ner. "Gumman" dvs katten ville inte vara stilla. Plötsligt var där två kameror på stolpen. De delade sig och växte uppåt och isär som på långa böljande halsar, sökande efter mig! Försökte lugna gumman men hon avslöjade mitt gömställe och de kom närmare. Halsarna blev oändliga och kom emot oss från varsitt håll. Det var vidrigt. Jag duckade medans de sakta kom närmare...så vaknade jag där någonstans.
Så här efteråt är de där långa halsarna nästan att beskriva som de som är i källaren och söker efter dom i Världarnas krig...Men den filmades -05 om jag inte missminner mig? Eller var det då filmen kom ut? Nåja, ruggig dröm var det och när jag haft såna detaljrika skriver jag alltid ned dom i ett kollegieblock. Där är fnv tre stycken utöver denna. Den första från -92. Den senaste från -07. Men det är helt andra saker. De tar vi en annan gång.

Inga kommentarer:

Populära inlägg