torsdag 17 december 2009

Nya tag på bloggen efter nyår...

...Kanske fortsätter det att bli glest mellan inläggen här, kanske inte.
Men efter helgerna drar jag nog på igen. Fast jag tror nog att ni förstår eftersom jag jobbar ända fram till dagen innan julafton och det finns ju en del att pyssla med.
Jag tar det lugnt, stressar inte, varför skulle jag?
Det blir jul hur som och ingen har ju nytta av en stressad häxa, eller hur?
Hon ska ju helst förbli den där goa häxan som vill alla väl.
Men en irriterad, tjurig sådan vill ingen ha med att göra så jag håller det tempo jag mår bra av och sedan får det bli som det blir.

Igår kväll tog jag mig ann Moas rum och gnodde väggar, slet ner sänghimmeln, sängkläder och skurade golv ( igen). Benny som skvätter blod.
Stackarn.
För tillfället verkar det lugnare igen.
Har "fått" en gel på recept, en skitdyr liten tub, att stryka på nu också som förhoppningsvis kan mjuka till det och göra det mindre klibenäget.
Har också börjat minska ned på kortisonet. Bara några dagar kvar på antibiotikan.
Tur det, för han har börjat få biverkningar...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Nä varför ska man stressa, det blir jul ändå. Jag har haft 6 dagar ledigt nu o det har varit mycket värt. Nu är jag bara ledig en dag innan julafton o på julafton ska jag med jobba =(
Ta det lugnt o hoppas Benny blir bättre snart.
Kram på dig =)

mats sa...

Linda.
Ingen skulle vara gladare än jag om du bodde närmare både mamma och oss andra.
Skulle viulja ha med dig vid en tidningspackning någon gång....
kram och GOD JUL

Anonym sa...

God Jul på er allesammans!
Man ska inte stressa Julen kommer iaf varje år vare sig man vill eller inte :)
// AC

Populära inlägg