torsdag 10 december 2009

Funderar och tänker...

...passar ju bra när man städar och plockar lite?
(menar inte att skryta hihi, om att jag tänker alltså)
Ett trevligt avbrott blev det när Suss ringde från bilskolan å sa att hon var färdig.
Jag hade lovat att hämta henne så skulle Putte komma hit efter mötet på jobbet.
Men när vi ändå satt i bilen åkte jag ända hem med henne.
Passade samtidigt på att ta hem våra presentsäckar julpapper från jobbet.
Tack så möe för det!
Har hämtat grabben.
Mosing slutar nu vid halv tre.

Igår kväll sade hon innan hon somnade att hon orkar inte leka med kamrater efter skolan så ofta längre.
Min lilla flicka börjar ju bli stor och gå längre dagar i skolan så det är ju fullt naturligt att det blir förändringar på den fronten.
Sen satsar hon ju på bandyn. Jag vet jag har nämnt det förut men...
Hon vill inte missa en enda träning där.
Packar väskan själv!
Likaså efter träning hänger hon upp allt på tork och gnider skridskorna torra.
Det där sköter hon galant!
Det som jag alltid ler åt är att hon kånkar upp väskan som det skulle få rum två Moa i uppför trappan här hemma till gamla köket där vi har allt det där.
Det är inte dåligt för en tunn speta som hon!

Nähä, nu är det dags att tänka på lite mat...

Inga kommentarer:

Populära inlägg