tisdag 1 december 2009

1a december.

Som vanligt då det är lite speciellt är Emil väldigt lättväckt.
Idag när jag kom fram till sängen och sträckte fram handen mot honom vänder han sig om med ett ryck och ser på mig med stooora ögon.
Flinar lite.
- Blev du rädd?
Sen var det upp och hoppa.
- Det är första luckan idag!
Så det var därför.
Adventskalenderluckeöppning ju!
Moa segade lite men var på ett sprudlande humör när hon kom upp.
Så idag började det bra.

Igår var en mindre bra dag.
Energierna på jobbet var i botten!
I alla fall maskinmässigt.
Det var ett evigt slit för pengarna kan jag lova och när det var närmare slutet på skiftet var det massor att göra. Jag hade en stund tidigare vält en trave med pall med trucken.
Det var traven bakom den jag tog som följde med.
Naturligtvis hjälpte jag till att plocka upp den igen innan jag gick hem.
Men det var en sådan där dag där det hände så många konstiga fel.
Fel man aldrig varit ute för förut.
Jag sade innan jag packade ihop att:
- Fattas bara att bilen stannar på vägen hem.
- Haha, då får du ringa någon annan, sa reparatören/ resursen som hjälpt mig ett otal gånger under skiftet.
- Ja, jag lovar svarade jag å flinade.
Jag kom hem utan problem...

Inga kommentarer:

Populära inlägg