lördag 26 december 2009

En tripp till stan...

...slutade med kontakt med bärgning och hemkörning av vän.
När vi, barnen och jag skulle köra från Maxi backade jag ut som vanligt och kom ca 25 meter så "bumpade" det till i bilen ungefär som när man kör på en snökoka.
Jag kollade för säkerhets skull i backspegeln så det inte var något annat jag kört på men ser inget.
Så börjar bilen dra åt höger och jag sa till ungarna:
- Jaha, nu fick jag punktering! Skit också!
Jag körde fram till Team Sportia och klev ur.
När vi kom runt till höger bakdäck säger Moa:
- Nä, ingen punktering här men bakhjulet har låst sig.
Jodå, ett långt släpspår visade att så var fallet.
jag ringer A som sa att, -Du kör inte en meter till.
- V70 sjuka.
Antagligen något med handbromsen.
Vi kom överrens om att ta oss till Per-Ola på Mekonomenverkstaden.
Och med turen på vår sida stötte vi på Suss och Putte så vi fick skjuts dit.
Tackar!
När vi kom fram stod Lottas bärgning redan och väntade på oss där.
Snabba ryck!
Barnen fick stanna på verkstaden och jag följde med henne till parkeringen.
- Det blir ju väldigt trång att få ut den sa jag.
-Inga problem sa hon. Jag tar den plats jag behöver, det löser sig. Och folk får vänta tills jag är klar.
Inte mera med det.
Hon är tuff Lotta:)!
- Får jag dina bilnycklar så ska jag flytta den lite bara, sa hon.
Och titt på sjutton, då rullar bilen på alla fyra igen!
Så jag körde bilen till verkstan med henne bakom mig.
Väl där körde jag in den och P-O skjutsade hem oss...
Ikväll får A åka in och kolla upp den.
Det var det!

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag hade inte använt handbromsen så den hade inte frusit fast. Fast det tror jag inte den hade gjort i det här blaskvädret ändå.

Owe sa...

Hittade verkstan något fel på bilen??????????????

LF sa...

Ja, det var ett belägg som lossnat från en back, så det blev nya belägg.
Inte så blodigt som det kunde "blitt". Skönt det.
A gjorde det själv naturligtvis.

Populära inlägg