tisdag 30 september 2008

Övertid.

Jo, det blev en lååång dag på jobbet igår fast det är ledig vecka. Min käre förman som också jobbar extra för nån, ringde. Strax innan jag skulle åka på ett möte på jobbet.(Lite info om företaget å så.)
-Vill du jobba i eftermiddag, undrade han.
- Nja, sa jag det blir ju väldigt tajt i o med mötet då´rå.
Han sa att han förstod men att han ringt upp alla lediga o ingen kunde eller ville. ( så ska man ju inte säga till Linda o hennes samvete, hihihi.)
Vi lade på.
Jag pratade med Andreas strax efter och jag ville ju ställa upp innerst inne o han tyckte det va ok, så jag ringde upp igen och sa att jag kommer.
Så från halv elva, det va fika innan elva då mötet började, till tjugo över ett satt "röven" på stolen och lyssnade på div uppsatta personer. En snabbis hem till Snusan och bytte om till jobbkostymen och ner till lilla butiken o handla mat o sen tillbaka till jobbet vid kvart i två. Kul att jobba med C igen. Och de andra åxå förstås! Hemma igen ca 22.25. Det va den dagen det. Med själen flera mil bort.

Inga kommentarer:

Populära inlägg